Template Denim (Part 1)

Asalammualaikum :)

Tadi kat FB ada orang tanya aku , aku guna template apa , so , apa jawapannya , aku guna template Denim :)


Nak tukar template korang jadik template denim ? meh sini aku ajarin .. xD


Mula mula , korang pegi kat EDIT HTML

KLIK UNTUK TUMBESARAN




Pastu :

 Klik kat "SELECT LAYOUT TEMPLATE"



Then , korang akan jumpa list macam ni :





Pilih DENIM tau ! dah pilih , SAVE !


Wait !! Belum siap lagi :)


Pegi kat " TEMPLATE DESIGNER " , pastu pegi kat ADVANCED


Carik PAGE HEADER BACKGROUND COLOR , klik kat colour tuh , pilih transparent.yg katbwah ni pun buat yg sama tau ! :)
PAGE HEADER TEXT COLOR ,
PAGE HEADER CORNERS COLOR ,

and kalau taknak border , carik BORDER COLOR 


Tak faham , meh sini 
macam ni lerr :)





 Faham tak ? kalau tak faham, tanya tau ;)
Kalau dah transparent , jadi lar camni :




Sambung Part 2 :)

Maaf atas penggunaan aku kepada yang lebih tua. Jangan lupa tekan button like kat bawah nih ! :)

0 000 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...